Pages

Sunday, February 13, 2011

bed time story ~ Awak curi hati saya - PART 3


"Awak memang suka pakai jubah ye?" soal Imran pada satu malam. Athirah mengangguk sambil tersenyum. "Cantik, saya suka tengok. Masih elegent walaupun menutup aurat", puji Imran. Tersipu Athirah mendengar pujian Imran. Athirah semenangnya gemar mengenakan jubah rekaanya sendiri. Setiap rekaan jubahnya akan digayakan dengan seluar jeans. Baginya outfit yg digayakannya itu sungguh selesa dan senang digayakannya. Lagipula ianya sesuai dengan umurnya dan juga tidak menampakkan susuk tubuhnya.

Terdetik perasaan kagum dalam naluri hati Imran melihat penampilan Athirah setiap kali mereka bertemu. Apatah lagi setiap yg melekap ditubuhnya adalah rekaannya sendiri. Tidak dinafikan juga Athirah mempunyai wajah yg redup dan manis. Dengan perwatakannya yg sopan membuatkan penampilan bertambah ayu. "Awak? Awak ok?" soal Athirah melihatkan Imran senyap seketika. Imran tersedar dari kahayalannya lantas tersenyum. "Awak ingat sapa? buah hati yer?", soal Athirah. Imran hanya mempu tersenyum. "Eh awak takpe ke teman saya selama ni? takde yg marah ke?" soal Athirah lagi. "Kenapa awak tanya soalan tu sekarang?", Imran saje mengenakn Athirah. Athirah hanya terdiam. Dia pn tidak tahu mengapa die tidak pernah tanya soalan itu selama ini. Manalah tahu jika si Imran ni suami orangkah. "Jangan risau saya belum berkahwin tapi saya sudah ada kekasih. Dia belajar di UK. Lagi 4 bulan dia nk habis study di sana", balas Imran.

Sedikit cemburu mendengar jawapan Imran tapi Athirah cuba untuk mengawal perasaannya itu. Memang selama perkenalan mereka telah terdetik perasaan suka dihatinya terhadap Imran. "ooo, patutla awak berani keluar dengan saya yer", Athirah berseloroh. Imran hanya tersenyum sambil membalas "kita bukan buat maksiat pun kn. Kita hanya makan-makan jer". Athiran hanya mengangguk senyum. Patutlah Imran tidak pernah mengajaknya keluar selain dari hari perawatannya. "Dulu saya muskil jugak, sebab awk boleh teman saya malam-malam macam ni. Nak kata suami orang takkanlah pula sebab awak tinggal serumah dengan member awak. Nak kata awak takde kekasih takkan pula, sebab awak ni hensem, kaya pula tu. Mustahil takde kekasih kan. Rupanya kekasih awak kt luar negara", kata Athirah. "Awak marah ke saya tak berterus terang dengan awak selama ini? saya bosan sorang duduk rumah sebab tu saya datang teman awak ni. At least saya takdelah rasa sunyi sangat", balas Imran. Athirah hanya menggelengkn kepala. Walaupun perasaan sedikit rasa kecewa.

"Awak next week saya punya appointment tukar hari sabtu pukul 3 petang", kata Athirah. "Ooo kenapa tukar?", soal Imran. "Saya punya consultant ada hal so dia terpaksa reschedule balik appointment", balas Athirah. "Oklah sabtu nanti kita jumpa ye", balas Imran. Athirah mengangguk sambil menghabiskan hidangannya.

FYI:
Awak buat saya rasa bersalah
Awak buat saya rasa bahgia
Awak buat saya rasa terjaga
Awak buat saya rasa happy
Awak buat saya rasa sebagai pencuri

No comments:

Post a Comment