Pages

Monday, February 14, 2011

cita-cita


Dulu masa kecik-kecik byk sangat cita-cita

Saya berangan nk jadi pramugari
---- x lulus. tu time kecik2 dulu la. time besar ni xdela nk jd pramugari. kang kene hambat dengan mak keliling rumah. haha... apa igt org cantik jer leh jadi pramugari. Elly Suriati pun leh jadi pramugari tau!

Saya berangan nk jadi cikgu
--- x lulus sebabnya mmg xnk jadi cikgu bila dah besar. tapi biasalah kecik-kecik dulu. jawapan yg biasa kita dgr. "Cita-cita sayer adalah seorang guru" sebab apa sebab nk bodek cikgu kita masa tu ;) Ingat lagi pernah sekali jadi anak murid kesayangan masa darjah 2. sebab dpt 100% matematik. yeay!!! padahal menipu. masa cikgu tengah tanda kertas jawapan sempat g curik kertas jawapan betulkn jawapan yg last skali terus dpt 100%. hahahah.. jaat kecik2 dah pandai menipu. Besar2? besar2 xde dah jaat lainla plak.

Saya berangan nak jadi polis
--- x lulus (mata rabun teruk) impian terpaksa dilepaskan sebab umur dah 27 tahun. Lupakan jerla

Saya berangan nk jadi Navy
---- x lulus (mata juga)ada dapat borang tawaran tapi x pergi pn trainingn tu sbb sah-sah kene reject nanti. Uwaaaa... Lagipula baru keluar neo... sedihnyer

Saya berangan nk jadi wartawan
---- x lulus sebab tukar course masa study dulu. Mula-mula apply study minta mascomm then suddenly nk tukar masuk IT sbb keje kat cc part time mcm best jerk. So, berangan nk jadi pakar IT sebab learning IT is fun compare to masscomm. Byk sangat membaca. I hate so much. So terus xnk jadi wartawan lagi. Dulu konon-konon nk ganti normala shamsudin la. cettt ada hati muka macam mak guard jerk. hahaha

Saya berangan nk jadi graphic designer
----- lulus (akhirnya jadi graphic designer tapi freelance jerla) yg betul-betul mulimedia programmer. Adik beradik la tuh kn.

Saya berangan nk jadi software engineer
---- lulus. Yeay walaupun programming skill teruk tetap berangan jgk nk jadi software engineer. hehe. pergi intensif tranining for programming skill 3 months. Finally, i declared myself as software engineer. yeayy!!! Tahu kenapa nk sgt jadi software engineer. sbb nama nyer sounds like power jer padahal kerja boleh pusing kepala 360 darjah. haha. Masa search job kt job street belambak software engineer tp segan nk apply sbb skill sgt teruk tp bila da dapat bangga x hengat. pastu menangis bila xleh wat keje. sob sob..... xpe janji impian utk bergelar software engineer tercapai. yeayyyy!!!!

Saya berangan nk jadi businesswoman
---- on tha WAY.... long way to go!

No comments:

Post a Comment